Thursday 3 August 2017

10 H4 Bollinger Band Strategi


Forex trading strategy 10 (H4 Bollinger Band Strategy) Inskickad av Simon den 30 januari 2008 - 06:21. Jag handlade en liknande stil för ett tag kallat bollinger toppen en boo där du väntar på en stapel att stänga bandet sedan nästa innanför och handla sedan till 20EMA. Men efter 15 trades var jag uppe bara 50 pips. Jag måste kolla in din version. Jag trodde att detta var tänkt att vara en bollinger breakout metod Jag har ett bra och enkelt sätt att använda bollingerband på H4 för att få massiva breakouts - Ibland upp till 1000 pips (om du låter det springa över en vecka eller två) väntar du bara tills banden smalnar (ju mindre desto bättre) och då när det finns en massiv paus av bandet och de plötsligt ser väldigt branta ut, jag går in i rastens riktning (efter att baren stängs). Dess mycket konsekventa men en sak du måste titta på är volatiliteten vid sådana tider. Du behöver ganska stort stopp beroende på marknaden Jag brukar använda ett 100 pt stopp eftersom det ofta drar tillbaka lite innan du släpper igen. Den andra saken som kan orsaka huvudvärk är var att ta din vinst. Du kan få massiva rörelser genom att vänta tills priset stänger tillbaka över 20EMA men du kan också få whipsawed på så sätt och gå från 150 PIPS vinst till ingenting. Samma sak är riskbedömningsgraden på dessa affärer utmärkt. Du bör sikta på minst 200 PIPS. Men det är självklart en personlig sak och du borde testa allt detta själv för att hitta vad du är bekväm med. Jag försökte inkludera en skärmdump som ett exempel på en av dessa affärer, men det låter mig inte hävda det här. Låt mig veta vad du tycker Simon Australia Inskickad av James den 30 januari 2008 - 07:05. Vilka andra signaler använder du för att bekräfta handeln Även på mina diagram har jag möjlighet att exponentiella eller enkla bollingerband - Vilken man skulle vara bättre Jag har tittat på din hemsida men kan inte hitta någon information om denna teknik Tack James tillagd av användaren den 30 januari 2008 - 08:31. Inskickad av Joe den 11 februari 2008 - 05:23. Jag lade fram en ny teknik som är en förlängning av den här, och jag använder Bollinger Band som är en bra indikator. Jag försökte alla kombinationer av indikatorer men ingen av dem hjälpte mig som Bollinger Band gjorde. Min nya postade teknik är H4 Bollinger Band Breakouts, det förklarar var och när man ska komma in i en handel, prova det och vara bekant med det och i framtiden lägger jag fram en ny teknik för var man ska avsluta en handel och extrahera från marknaden de maximala piparna vi Kan. Inskickad av Isioma den 16 februari 2008 - 18:54. Tack Joe. Jag snubblat precis in i din strategipost och kan inte komma med mindre med dig på den här strategin, eftersom Ive använt det separat och det har fungerat som magi för mig. Enligt min åsikt är bollingerbandet det starkaste av alla indikatorer, med undantag av ljusformationer. Jag har en liknande strategi för detta som har mycket att göra med insamlingsdagen för bollingerbandet. bra jobbat. Inskickad av Isioma den 16 februari 2008 - 18:58. Joe, jag hoppas kunna dela den inre dagen som jag nämnde tidigare snart. IsiomaForex handelsstrategi 10 (H4 Bollinger Band Strategy) Inskickad av Användaren den 24 december 2007 - 04:09. Nuvarande strategi lämnades av Joe Chalhoub. Tack Joe, och lycklig handel med alla H4 Bollinger Band Strategy Tools. Bollinger Bands (20) TimeFrame. H4 Valuta. ALL Denna strategi är extremt enkel och jag använder den för att upptäcka möjligheter och det är mycket bra. Om du öppnar ett H4 EURJPY-diagram och du sätter in Bollinger Bands (20) - indikatorn, om du observerar diagrammet så ser du att bandet helt enkelt är Resistance and Support. Övre bandet är en motstånd och det nedre bandet är ett stöd. Om du uppmärksammar diagrammet så kommer du att se att priset för det mesta ökar, då går det tillbaka till Lower Band, så hur jag handlar är väldigt lätt, jag väntar tills priset kommer att säga det övre bandet och stänger under det (inte ovanför det) och vänta tills ljuset bildas, när det slutar och nästa ljus öppnas under föregående övre band så kommer jag in i en kort handel med målet 100 pips eller tills det rör Lower Band. Samma sak när det rör nerbandet och stearinljuset stängs ovanför det, och nästa ljus öppnas ovanför föregående nedre band då går jag lång med målband eller 100 pips. Du kan utveckla denna strategi som jag gjorde, och du kan tjäna mycket, jag gjorde mer än 800 pips denna månad. Du kan kolla min hemsida för ytterligare hjälp rpchost. Om du tänker på den här tekniken och observerar diagrammet är jag säker på att du snabbt kommer att utveckla denna strategi och göra 99 vinnande affärer. Lycka till. Joe Chalhoub H4 Bollinger Band Strategi (Del II) Verktyg. Bollinger Band (20) TimeFrame. H4 Valuta. Någon Den här strategin är en fortsättning på den tidigare strategin jag lade fram tidigare (Forex trading strategy 22). Denna strategi är väldigt enkel, och du kan hitta mer information på Rpchost forex forum. Först öppna en valuta (per exempel EURUSD) och H4-tidsramen, utfärda lämpliga brytningar från bollingerbandet (visuella exempel finns på rpchost forex forum), vänta nu tills ett ljus bryter breakLine. Denna paus är inte en handelssignal, vi måste ha en extra bekräftelse, här kommer rollen som bollingerbandet. titta på bollingerbandet övre och nedre, om de båda öppnas vilket betyder att övre bandet är UP och det lägre bandet är NED, då är det en förvirring av en handel. Inskickad av Thomas den 24 december 2007 - 14:26. Jag undrar något om vad du kommenterade. (det kommer du att se att priset för det mesta ökar på det övre bandet, så återgår det tillbaka till Lower Band, så hur jag handlar är väldigt lätt, jag väntar tills priset kommer att låta säga övre bandet och stänger under det (inte ovanför det ) och vänta tills ljuset bildas när det slutar och nästa ljus öppnas under det föregående övre bandet så kommer jag in i en kort handel med målet 100 pips eller tills det rör det nedre bandet.) Jag förstår inte genom att det slutar och nästa ljus öppnar under det föregående övre bandet så kommer jag in i en kort handel med målet. Vad menar du genom att öppnas under föregående band Vad händer om priset stänger över övre bandet och då kommer det tillbaka i bandet. Är det någon indikator för att gå in på en kort handel Inskickad av Joe den 25 december 2007 - 04:12. Kära Ele, jag skickar gratis signaler på min webbplats, besök den här länken rpchostFreeSignals. aspx. bara registrera och logga in på de fria signalerna. Om du vill dra full nytta av mina signaler, bli medlem på den här länken. rpchostRegisterContent. aspx Inskickad av Joe den 25 december 2007 - 04:29. Jag kommer att förklara det igen, jag öppnar EURJPY-valutan på H4-tidsramen. Nu ser jag att ett ljus rör på det övre bandet priset går över det då under det, jag väntar tills det här 4 timmar ljuset är klart, om det (1 stänger under övre bandet och det bryter det inte.) 2- ELLER om det öppnar sig ovanför övre bandet och stänger under det), så jag anser att övre bandet är en motstånd och jag är kort vid det nuvarande stängande ljuset, mitt mål blir det nedre bandet eller 100 pips. Det är enkelt. Denna teknik är grunden för min strategi, säker på att jag använder andra saker med det för att bekräfta en handel och det är mycket kraftfullt, du kan se prestanda på min hemsida. rpchost Good Luck Thomas Inlagd av Gift den 26 december 2007 - 13:40. Kära Joe, Tack för att du delar dina idéer med oss. Vad händer om priset bryter övre bandet och fortsätter uppåt är det en lång signal. Hälsningar, present Inskickad av Joe den 27 december 2007 - 07:36. Det är inte nödvändigt att det inte är ett hinder om det bryter överbandet, det kommer att stanna där kanske nästa ljus det kommer att kolsa under det eller kanske det fortsätter som EURJPY gör nu, det jag gör är följande: vi kan säga att priset berör det lägre bandet och det stänger ovanför det ok. då kommer jag att göra LONG med målet överbandet, så om priset går upp och berör det övre bandet kommer jag inte att gå direkt Jag väntar tills 4 timmar ljuset bildas och om jag ser det stänger under underbandet kommer jag att avsluta omedelbart, om det stänger ovanför det kommer jag att vänta nästa ljus om nästa stearinljus stängs under det övre bandet jag kommer att gå ut om det stannar ovanför jag kommer att reservera det. Om du observerar diagrammet mycket bra kommer du att upptäcka många saker, jag uppmuntrar dig att fokusera bra på det. Inskickad av Användaren den 29 december 2007 - 16:56. Jag besökte din webbplats och märkte något på de upplagda resultaten. Du visar din inmatnings - och målgräns och SL men din gräns är mycket mindre än din SL. I grund och botten är du villig att riskera säga 50 pips av förlust för att få 35 pips vinst. Det här är inte ett riktigt hemskt riskförhållande. De flesta handlare rekommenderar ett 2: 1 eller 3: 1 gainrisk-förhållande. Låg risk Forex-strategi med Bollinger-band och RSI-indikator En låg riskexportstrategi med Bollinger Bands, RSI och Fisher Yurik-indikatorn. Huvudsyftet med denna strategi är att köpa dips i trender och sälja rallyer i nedåtgående trender och därmed hålla risken så låg som möjligt. Indikatorer: RSI (4), Bollinger Bands (20,2), FisherYur4ik anpassad indikator Önskad tidsram: 15 minuter, 1 timme, 4 timmar, daglig, veckovis handelssession: Alla valfria valutapar: lågspänningspar max. 3 pips GBPUSD H4 Handelsexempel Som visas i GBPUSD-diagrammet ovan, utfärdade systemet två valutasignaler. En köpsignal och en säljsignal. Båda var stängda för vinster vid de övre och nedre Bollingerbanden. Klicka på diagrammet ovan för att förstora. PFisherYur4ik-oscillatorn måste vara grönfärgad (haussextrend). Priset berör det nedre Bollinger-bandet. Dämpa RSI-indikatorn bakom 30-nivån underifrån (översoldad). Detta är din köpsignal. Placera stop-loss 4 pips under föregående swing lågt pris. TP: Avsluta handeln på övre Bollinger Band. Alternativt stänga handeln på mitten BB (mindre vinst). PFisherYur4ik-oscillatorn måste vara rödfärgad (bearish trend) Priset berör det övre Bollinger-bandet (rally in down trend) RSI-indikatorn korsar tillbaka under 70-nivån från ovan (överköpt) Detta är din säljsignal. Placera stopp-förlust 4 pips ovanför föregående sväng högt pris. TP: Avsluta handeln på det nedre Bollinger Bandet. Alternativt stänga handeln på mitten BB. Relaterade inlägg: Hämta Forex Analyzer PRO gratis idag Brand New Forex System med Super Accurate och Fast Signals Generating Technology. Forex Analyzer PRO genererar köp och säljsignaler direkt på ditt diagram med lasernoggrannhet och REPAINER ALDRIG upp till 200 pips varje dag Köp och Sälj Forexsignaler Avancerad Daglig Avkänningsdetektering E-post Mobilvarningssignaler Ingen Repainting eller lagring Vi respekterar alltid din integritet på Dolphintrader. Där är flera strategier baserade på Bollinger Bands. Jag väljer två av dem för mitt första test. Den klassiska strategin använder Bollinger-band som stöd och motstånd. Vi handlar faktiskt om studsning av band. Grundreglerna är följande: Köp. när priset testa nedre bandet och stänger ovanför det, köp vid öppningen av nästa bar. Stäng positionen när priset stänger över det glidande genomsnittet. Försäljning. när priset testa övre bandet och stänger under det, sälja vid öppningen av nästa stapel. Stäng positionen när priset stänger under det glidande genomsnittet. Alla tester utförs med ett startkapital på 10000, på EURUSD, för perioden 01-01-2008 till 01-01-2012 och för olika tidsramar (M15, H1, H4 och D1). Volym av handel 1 mini lot (10K). 1 8211 Standardinställningar för Bollinger Bands (20, 2.0). Figur 1. Tidsram Dagligen

No comments:

Post a Comment